zondag 3 februari 2008

Requiem voor mijn ouwe fiets


Koor:
Hij bracht me naar school.                       
Hij bracht me naar mijn werk.                 
Hij bracht me naar huis.                
                                                                                               
Bartiton:
Je bracht me overal heen.                   
Je bleef altijd op me wachten,                 
want je bracht me terug.          
Door regen of door sneeuw.
Hoe laat het ook werd.           
Mopperen deed je niet. 
Hooguit trapte je een beetje door.

Koor:
Hij bracht me naar school.
Hij bracht me naar mijn werk. 
Hij bracht me naar huis. 

Sopraan:
De stad hebben we samen doorkruist,
we zijn op plekken geweest waar we nooit meer willen komen.
We hebben veel tegenwind gehad.
Maar we gingen door, door, dooooor!    (hoge C)

Koor:
Hij bracht me naar school.
Hij bracht me naar mijn werk. 
Hij bracht me naar huis. 

Bariton:
Soms zat er een vriendinnetje achterop,
dan genoot je met mij mee.
Één van die vriendinnetjes werd later mijn vrouw.
Jij was erbij, die eerste rit.
Op je dunne stalen schouders
droeg je ons naar huis.

Allen:
Dag fiets.
Je was mijn trouwste vriend. (3x)

(Paukenslag)


1 opmerking:

  1. Gaaf, had ik menigmaal graag gedaan als ik ook dit talent had. Zo wordt een gesmoorde hartekreet alsnog passend verklankt.

    BeantwoordenVerwijderen