zondag 4 januari 2009

Sh-Boom


Ingmar, het jongste één na jongste redactielid van Weblogamorf, kreeg tijdens de kerstdagen de DVD van Cars cadeau. Ik kijk er zo nu en dan met een half oog naar. Het is een snelle en gelikte animatiefilm afkomstig uit de Pixar animatiefabriek, tenminste dat is de vluchtige indruk die de film op mij maakt.

Ergens in de film is een fragment van een Doo Wop-song te horen waar ik iedere keer als het voorbijkomt erg vrolijk van word. De Doo Wop-tijd vind ik sowieso één van de leukste periodes uit de popmuziek. Kenmerkend voor die tijd zijn vooral de teksten die niet veel verder gaan dan ‘ik hou van jou’ aangevuld met grappige nonsenswoorden als shoo-wap-dee-wap-wap en - hoe raad je het zo - doo wop, die de liedjes extra leuk maken. Lekker pretentieloos, simpeler kan bijna niet *.

Op de aftiteling staat dat het nummer van The Chords is en na wat Googlelen blijkt dat Sh-Boom de enige hit van het vocale groepje is geweest, een echte ‘one hit wonder dus’. The Crew Cuts ‘scoorden’ er volgens Wikipedea ook mee, maar wat is die versie netjes zeg. Geef mij de swingende vertolking van The Chords maar, want daar word ik pas echt vrolijk van.

* Wat een verschil met de quasi ‘diepzinnige’ teksten van Radiohead en R.E.M. die door niemand worden begrepen ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten