maandag 15 juni 2009

Stilte! (1): Kan het hier gvd nu eens stil zijn!


Eindelijk rust. De kinderen liggen op bed, de tv is uit, ik heb gegeten en alles opgeruimd en kan eindelijk even rustig zitten. Moeder is op stap met vriendinnen. Heerlijk om alleen in de huiskamer te zitten. De ramen heb ik opengezet want het is bijna zwoel buiten. Het lijkt wel een zomeravond.

Daar zit vader dan.

Misschien is dit het juiste moment voor muziek. Wat zullen we eens opzetten? Radiohead? Nee dat is te zwaar en te somber, ik zoek iets lichts met een melancholische ondertoon. Bij deze avond hoort het geluid van een piano. Zachte klanken die het best passen bij mijn stemming. Ah natuurlijk, het tweede deel uit het pianoconcert in G van Maurice Ravel, mooi! Daar heb ik al een tijd niet meer naar geluisterd. Voor nu is het de perfecte muziek die het best pas bij dit moment. Ik pak de cd uit de kast, doe hem in de speler, selecteer het nummer, ga weer zitten en leun voldaan achterover in mijn luie stoel. Ik hoor de eerste klanken, sluit mijn ogen en geniet. Maar dan...

• Luister naar het tweede deel uit het pianoconcert in G van Maurice Ravel (het duurt even voordat de pagina is geladen)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten