zondag 12 juni 2011

Caravankunst


Prachtige schilderijen en tekeningen van de Australische kunstenaar David Frazer. Op de meeste plaatjes zijn caravans te zien. Als je daar niks mee hebt - en die mensen zijn er genoeg - dan doen de afbeeldingen je denk ik niet zoveel. Bij mij maken ze wel iets los, want ik herken er vaag mijn vakantieverleden in. Lang geleden toen ik er samen met mijn ouders op uit trok.

Maar het blijft een vage herkenning, want echte vakantiekiekjes zijn het niet. Deze caravans staan er verlaten bij, en eenmaal uit de omgeving van de camping wordt een caravan al snel het onderkomen voor 'outcasts' en 'nomaden', of in ieder geval voor mensen die zich in afzondering hebben afgewend van het gangbare 9-tot-5-leven in de maatschappij.
Ze krijgen dan iets mysterieus, wie leeft daar en waarom? En in het donker - wanneer er een zwak licht door de ramen schijnt - krijgen ze iets dreigends.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten