zaterdag 13 april 2013

Stadsvingers wroeten in de aarde - Een Amsterdammer gaat tuinieren (1)


Geen idee of dit uiteindelijk iets gaat worden. Op het kaartje bij de kiwiplant stond dat 'ie supersnel groeit en zo'n beetje overal tegenop klimt. Vooralsnog is het maar een klein plantje en moet ik het allemaal nog maar zien. Als tuinier moet je veel fantasie hebben, dat heb ik al gemerkt. Je moet als het ware een beetje helderziend zijn. Vooruit denken, want sommige planten schijnen wel 6 meter hoog te worden en een paar meter uit te dijen, dus plant dat kleine tere stammetje niet te dicht tegen ander groen aan, of tegen een hek. Want straks drukt hij alles om zich heen opzij. En als hij maar niet het zonlicht wegneemt als 'ie de hoogte in is geschoten. Nee, bij tuinieren ben je niet alleen maar met je handen bezig: tuinieren vergt ook het nodige denkwerk. Uiteindelijk hoop ik dat dit kleine plantje in de toekomst volhangt met gezonde kiwi's. Zo vol, dat de takken bijna doorbuigen. Ik zie het allemaal voor me. Mooi, die fantasie en verbeelding van een tuinman.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten