donderdag 22 april 2010

Melodie in mijn hoofd: Matmatah met La Cerise

Aanstekelijk liedje van Matmatah uit Frankrijk dat zich sinds vanochtend in mijn hoofd heeft genesteld. Helaas kan ik niet luidkeels meezingen want mijn Frans is te beperkt. Hakkelend, stotterend en verbaal struikelend krijg ik het nog net voor elkaar om in het vakantiefrans een baguette te bestellen, maar zodra het ook maar iets ingewikkelder wordt moet ik afhaken. En dat is jammer want het is zo'n mooie taal. En wat een leuk liedje, La Cerise, lang leve het Franse chanson!

In het eerste filmpje horen we Matmatah zelf, daaronder nog twee covers van thuismuzikanten. Ik heb een zwak voor die thuisopnamen. Als ik ze bekijk vraag ik me altijd af of ze stiekem zijn opgenomen. De camera beweegt nl. nooit. Hoopt de zanger of zangeres misschien ontdekt te worden?
De eerste cover wordt gezongen door een nogal somber kijkende jongen. Nergens voor nodig jôh want je doet het goed. De tweede is van een meisje met een prachtige stem. Ah, wat is YouTube toch leuk!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten