maandag 24 mei 2010

Help! Mijn buurman is klusser!


Eindelijk mooi weer. Dus de ramen kunnen voor het eerst sinds lange tijd weer worden opengezet. Ik woon in de stad, dus helemaal rustig is het buiten nooit: er rijdt een auto voorbij, kinderen spelen op straat en er vliegt wel eens een vliegtuig over. Geluiden waar ik aan gewend ben geraakt en die ik nauwelijks meer hoor. Ik nestel mij met een krantje, koffie en croissantje voor het open raam in de zon. Klaar om te genieten van het mooie weer.

Maar zodra de zomer is begonnen weet ik ook dat mijn buurman gaat beginnen met zijn hobby: klussen in de buitenlucht. Zijn basismateriaal daarbij is hout, waar hij helemaal op 'los gaat'. Hout is zeg maar helemaal 'zijn ding'. En dat hout moet dwangmatig worden bewerkt. Eerst met een zaag en daarna langdurig met een electrische schuurmachine. Een geluid dat boven alles uitsnerpt... En hij doet er nog een irritatieverhogend schepje bovenop door tijdens het klussen hard maar vooral vrolijk mee te fluiten. En misschien irriteert mij dat nog het meest: dat stomme vrolijke gefluit, van 'kijk mij eens opgewekt bezig zijn'. Ga toch een boek lezen, blije lul!, denk ik dan. Zucht.

Luister naar mijn klussende buurman

Geen opmerkingen:

Een reactie posten